در حال ارسال . لطفا شکیبا باشد...
sotoodeh brand
کرمان موتور به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان داخلی، خدمات پس از فروش گستردهای را در سراسر ایران ارائه میدهد. نمایندگی خدمات پس از فروش گروه خودرویی ستوده به عنوان نمایندگی برتر در این حوزه آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز است.
سرویس اولیه
انجام خدمات سرویس اولیه بین حداقل ۱۰۰۰ و حداكثر ۳۰۰۰ كیلومتر كاركرد ویا قبل از سپری شدن پنج ماه از تاریخ تحویل خودرو الزامی بوده و عدم انجام آن در محدوده زمانی و مسافتی مذكور منجر به ابطال كامل گارانتی خودرو میگردد. در فاصله زمانی تحویل خودرو تا انجام سرویس اولیه معایبی كه منجر به عدم كارایی و توقف خودرو شوند، تحت پوشش گارانتی قابل رفع میباشند. اجرت سرویس اولیه و هزینه قطعات و مواد مصرفی طبق اطالعیههای شركت خدمات و تجارت بم خودرو به حساب گارانتی یا مشتری میباشد. داشتن حداقل ۱۰۰۰ كیلومتر كاركرد در زمان مراجعه برای انجام سرویس اولیه الزامی است.
سرویسهای ادواری خودروهای شرکت کرمان موتور
از آنجایی كه سرویسهای ادواری مطابق با توصیه شركت سازنده خودرو، تأثیر بسزایی در بهبود عملکرد خودرو و افزایش عمر مفید آن دارد، لذا انجام این سرویسها(از جمله تعویض روغن و فیلتر آن) مطابق با جدول سرویسهای ادواری خودرو، در نمایندگیهای مجاز شركت كرمان موتور الزامی میباشد. بنابراین ضروری است مشتریان با مراجعه به نمایندگیهای مجاز كرمان موتور، نسبت به انجام سرویسهای ادواری (با حداكثر اختالف ۱۰۰۰ كیلومتر از سررسید پیمایش و یا یک ماه از سررسید زمانی مشخص شده در جدول سرویسهای ادواری هر محصول) اقدام نمایند مطابق ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف كنندگان خودرو، عیوب ناشی از عدم انجام سرویسهای ادواری مطابق اطلاعیه و دفترچه راهنمای استفاده از خودرو در شبکه نمایندگیهای خدمات پس از فروش شركت كرمان موتور، باعث خروج مجموعههای مرتبط خودرو از شرایط گارانتی میگردد.
ضرورت انجام سرویسهای ادواری برای قرار گرفتن در شرایط گارانتی
انجام سرویسهای ادواری خودرو به خصوص سرویس اولیه، برای ادامه گارانتی خودرو الزامی میباشد. عدم انجام سرویس اولیه خودرو مطابق با مطالب درج شده در دفترچه راهنمای مشتریان منجر به ابطال کامل گارانتی خودرو میگرد. از دلایل الزامی بودن انجام سرویسهای ادواری مطابق جداول طراحی شده که در دفترچه راهنمای مشتریان موجود میباشد میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
بازدید منظم و تعویض قطعات مصرفی خودرو مانند روغن موتور فیلترهای روغن و هوا و سایر قطعات مصرفی و بررسی تجهیزات که منجر به افزایش طول عمر مفید قطعات و مجموعههای خودور، کاهش خرابی قطعات، پیشگیری از بروز خرابی قطعات و مجموعههای گران قیمت خودور و همچنین افزایش سطح ایمنی خودرو و کاهش آسیبهای جانی و مالی به سرنشینان خودرو اشاره نمود. از این رو عدم انجام به موقع این سرویسها، علاوه بر افزایش احتمال آسیب جانی برای سرنشینان خودرو، ابطال گارانتی بخشها و مجموعههای مرتبط با این سرویسها را نیز در پی خواهد داشت
ضوابط گارانتی محصولات کرمان موتور
دامنه گارانتی برای هر مدل خودرو به صورت جداگانه از سوی شركت خودرؤساز اعالم میگردد. بدیهی است كه این دامنه كمتر از زمان و كیلومتر تعیین شده در قوانین جاری كشور نمیباشد
گارانتی شامل ایرادهای كیفی ناشی از طراحی، تولید، مونتاژ و یا مواد اولیه قطعات یا سیستمهای موجود در خودرو میباشد.
شركت خدمات و تجارت بم خودرو جهت رفع عیب، مختار به تعویض قطعات یا مجموعهها و یا تعمیر آنها میباشد و این مورد فقط در اختیار شركت است.
تعویض قطعات در طول دوره گارانتی موجب افزایش مدت گارانتی خودرو و یا قطعه تعویض شده، نمیشود. برای مثال اگر قطعهای ۳۰۰۰۰ كیلومتر گارانتی داشته باشد و در كیلومتر ۲۰۰۰۰ تحت شرایط گارانتی تعویض شود، گارانتی باقیمانده آن قطعه فقط ۱۰۰۰۰ كیلومتر میباشد. داغی قطعاتی كه به صورت گارانتی تعویض شدهاند، متعلق به شركت سازنده بوده و نمایندگیهای مجاز بایستی داغی قطعات تعویض شده را بر طبق ضوابط موجود (دستورالعمل ساماندهی، انبارش و ارسال قطعات داغی خودروهای جک و لیفان به شماره مدرك -۰۱۸ (به شركت خدمات و تجارت بم خودرو تحویل دهند.
هرگونه تصمیمگیری در خصوص داغی قطعات گارانتی، مختص شركت سازنده خودرو میباشد.
محدوده گارانتی خدمات انجام شده و قطعات تعویض شده در نمایندگیهای مجاز جک، لیفان و جیلی، برای تمامی خودروهای جک، لیفان و جیلی اعم از خودروهای در محدوده گارانتی یا خارج از محدوده گارانتی كه در شبکه نمایندگیهای جک و لیفان پذیرش میشوند به شرح زیر میباشد
خدمات به مدت ۲ ماه یا ۳۰۰۰ كیلومتر (هركدام زودتر فرا رسد)
قطعات به مدت ۶ ماه یا ۱۰۰۰۰ كیلومتر (هركدام زودتر فرا رسد)
گارانتی خدمات در بازه ۲ ماه یا ۳۰۰۰ كیلومتر بر عهده نمایندگی میباشد.
گارانتی قطعات شركت در بازه ۶ ماه یا ۱۰۰۰۰كیلومتر در تمامی نمایندگیها برقرار میباشد حتی اگر تعویض نخست در نمایندگی مجاز دیگری انجام شده باشد.
شرایط گارانتی شدن باتری (به تفکیک خودرو) چگونه است؟
باتری نصب شده بر روی محصولات شرکت کرمان موتور دارای ۱۲ ماه یا ۲۰۰۰۰ کیلومتر ( هر کدام زودتر فرا رسد) گارانتی میباشد( ملاک شروع زمان گارانتی » تاریخ تحویل خودرو «ثبت شده میباشد. )
در صورت بروز هر یک از ایرادات ذیل باتری فاقد گارانتی میباشد و هزینه باتری بر عهده مشتری خواهد بود:
- دفرمه شدن و یا شکستگی جلد یا درب باتری (خرابی باتری در اثر ضربه و... )
- آسیب دیدگی، خراش و یا ذوب شدگی قطبهای باتری به هر دلیل
- افت ولتاژ در اثر نگهداری زیاد و یا عدم استفاده و بهرهبرداری از باتری به مدت طولانی، توسط مالک خودرو
- هر گونه دستکاری یا تغییر در مدارک باتری و یا مدارک تحویل خودرو - نصب هرگونه سیستم و یا تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی اضافی و غیر استاندارد بر روی خودرو که مورد تأیید شرکت کرمان موتور نمیباشد.
- برند متفرقه غیر شرکتی
مواردی که تعویض قطعات یا رفع ایراد مشمول گارانتی نمیباشد
۱- قطعاتی كه ایرادی غیر از ایرادهای كیفی ناشی از طراحی، تولید، مونتاژ و یا مواد اولیه قطعات یا سیستمهای موجود در خودرو داشته باشند (مانند ایراد در اثر عدم استفاده صحیح، تصادفات و غیره)
۲- استفاده از قطعات غیر اصلی (قطعاتی كه از طریق شركت خدمات و تجارت بم خودرو تهیه و توزیع نشدهاند، حتی اگر دارای مارك و آرم سازنده اصلی باشد) و بروز هرگونه ایراد در قطعات و یا مجموعهها، قطعه معیوب و سیستمهای مرتبط با آن مشمول گارانتی نمیباشد.
۳- خسارت وارده به خودرو و یا قطعات و مجموعههای مرتبط به دلیل عدم سرویس و نگهداری صحیح نظیر مراجعه ننمودن به موقع برای انجام سرویسهای ادواری مطابق دفترچه راهنمای خودرو در نمایندگیهای مجاز، استفاده از سوخت یا مکملهای غیراستاندارد، عدم استفاده از روغنها و روانکارهای توصیه شده در كتابچه راهنمای مشتریان و سایر موارد مشابه.
۴- صدماتی كه به علت عدم استفاده طوالنی مدت از خودرو به آن وارد میشود مانند: خسارت ناشی از روغن موتوری كه به دلیل عدم روشن شدن طوالنی مدت موتور به آن وارد میشود، خالی شدن باتری به واسطه عدم استفاده از خودرو برای مدت زمان طوالنی، هرگونه آسیبی (اعم از طبیعی و غیر طبیعی) به رنگ و بدنه خودرو ناشی از توقف طوالنی باشد و غیره، مشمول گارانتی نمیباشند
۵- خرابی قطعات و یا بروز ایرادت ناشی از تصادف، تعویض اتاق خودرو، استفاده نامتعارف (مانند حمل بار غیرمجاز یا با وزن بیشتر از حد مجاز و بکسل نمودن خودروهای دیگر و غیره)، جابجایی نامناسب با خودروبر و سایر موارد مشابه.
۶- ایرادات ناشی از تعویض و تعمیر غیراصولی و یا برداشتن قطعات از خودرو.
۷- درصورتیكه مالک، مدارك گارانتی خودرو را ارائه ندهد و امکان اثبات تحت پوشش گارانتی بودن خودرو وجود نداشته باشد
۸- قطعات و موادی كه به طور عادی مصرفی بوده و یا در معرض استهالك روزمره قرار دارند و نیاز است در یک دوره زمانی مشخص تعویض شوند؛ مانند: سرریز كردن یا تعویض انواع سیاالت (مانند مایع شیشه شوی، مایع خنک كننده موتور و غیره) روغنها و روانکارها (مانند روغن موتور، روغن ترمز، روغن هیدرولیک و غیره) و فیلترها.
۹- صدماتی كه ناشی از حوادث یا عوامل طبیعی (مانند سیل، زلزله، صاعقه، ریزشهای هوایی، بارانهای اسیدی، رانندگی در محیط نمکزار، شیره درختان و برگها، فضله پرندگان، انواع آلودگیهای زیست محیطی، طوفان یا سایر سوانح طبیعی) و یا در اثر مواد پراكنده در محیط مانند سموم دفع آفات و خساراتی كه بدلیل اغتشاش و شورشهای اجتماعی و سیاسی به خودرو وارد میشوند
۱۰- عوامل جادهای (شن، سنگریزه، گرد و غبار یا سایر عوامل جادهای) كه باعث فرورفتن بدنه و صدمه به رنگ بدنه یا شکستگی شیشه شود.
۱۱- هرگونه دستکاری غیر اصولی، تغییر و یا نصب سیستم یا تجهیزات اضافی بر روی خودرو بدون مجوز شركت سازنده و یا استفاده از آپشنهایی كه مغایر با وضعیت استاندارد و طراحی خودرو میباشند موجب خروج بخشهای مرتبط از شرایط گارانتی میشود. به عنوان مثال استفاده از رینگها و تایرها، سیستمهای صوتی و تصویری و دزدگیر باعث خارج شدن جلوبندی و سیستمهای برقی از گارانتی میشود؛ یا نصب هرگونه تجهیزات اضافی و آپشن برای تزئینات خودرو مانند نصب كفپوش در كف اتاق به دلیل عدم رعایت گشتاور در مونتاژ مجدد صندلی و كمربندها موجب خروج این قطعات از گارانتی میشود؛ و یا در صورتیكه نصب روكش صندلی موجب عدم عملکرد صحیح ایربگ جانبی گردد، تضمین عملکرد صحیح ایربگ جانبی بر عهده شركت نمیباشد.
۱۲- ایرادات ناشی از رانندگی در آب عمیق و یا شستشوی موتور كه باعث نفوذ آب به اجزای الکترونیکی، موتوری و داخلی خودرو گردد.
۱۳- خسارت ناشی از استهالك طبیعی خودرو، فرسودگی، رنگپریدگی، آسیبدیدگی تزئینات و قطعات پالستیکی ناشی از استفاده نامناسب از قطعات.
۱۴- هزینه پاركینگ و بکسل كردن خودرو(بکسل كردن خودرو در شرایط خاص به تشخیص شركت خدمات پس از فروش مشمول گارانتی میگردد).
۱۵- هرگونه تغییرات در خودرو و تقویت آن و یا تغییرات در نرمافزار ECU موتور یا نرمافزار TCU گیربکس، یا حذف برخی از قطعات و جایگزینی با قطعات دیگر موجب ابطال گارانتی مجموعههای مرتبط میگردد
۱۶- وجود هرگونه گرد رنگ كه ناشی از قرار گرفتن خودرو در محیط نامناسب باشد مشمول گارانتی رنگ نمیباشد.
۱۷- خسارات ناشی از قرار گرفتن خودرو در میدانهای قوی مغناطیسی و غیره (از جمله كنار پستها و زیر دكلهای فشارقوی انتقال نیرو)
۱۸- صدمات ناشی از تردد خودرو در مسیرهای قیرپاشی شده، نمکریزی شده و عوامل بیرونی نظیر برخورد سنگ و شن با خودرو.
۱۹- ایرادت و صدمات وارده به خودرو در صورت استفاده از باتری با آمپر نامناسب.
۲۰- ایرادات ناشی از استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز كردن رنگ خودر و یا تزئینات داخلی.
۲۱- عدم مراجعه مالک خودرو مشمول فراخوان به نمایندگیهای مجاز پس از اعالم فراخوان از سوی شركت، موجب خروج قطعات و مجموعههای مرتبط از شرایط گارانتی و سلب مسئولیت از شركت میگردد.
۲۲- درصورتیكه خودرو به روش تبدیل كارگاهی و با استفاده از كیتهای تأیید نشده توسط شركت سازنده خودرو و شركت خدمات و تجارت بم خودرو و از طریق كارگاههای غیرمجاز دوگانهسوز شود، كلیه قسمتهای موتور، سیستم سوخترسانی و سیستم ترمز از شرایط گارانتی خارج میشود
۲۳- تعمیر خودرو در مکانهایی غیر از نمایندگیهای مجاز و مورد تأیید شركت، منجر به خروج قطعات و مجموعههای مرتبط از شرایط گارانتی میگردد.
ضوابط ابطال گارانتی خودروهای کرمان موتور
- عدم انجام سرویس اولیه
- خودروهای معیوب كه در مزایده یا با تخفیف فروخته شدهاند، مشمول گارانتی نمیباشند مگر با مجوز از شركت سازنده خودرو.
- استفاده از خودرو در مسابقات رالی، سرعت و یا استفاده از آن در سواحل ماسهای و مسیرهای غیرعادی.
- دستكاری یا جدا كردن كیلومتر شمار خودرو، به غیر از مواردی كه توسط نمایندگیهای مجاز و با مجوز شركت صورت میپذیرد.
- مواردی كه به تشخیص كارشناس فنی شركت در اثر نقص فنی ناشی از عدم انجام به موقع سرویسهای دورهای رخ دهد.
- درصورتی كه پلاک شناسایی خودرو مخدوش و یا مفقود شده باشد.
مشاهده دفترچه راهنمای خودروهای کرمان موتور در زیر آمده است:
مشاهده صفحه مربوطه گارانتی خودروهای کرمان موتور در زیر آمده است:
سؤالات متداول برند کرمان
برای انجام سرویسهای دورهای در تعمیرگاه ستوده نیاز به اخذ نوبت میباشد؟
بله. با توجه به حجم بالای مراجعات به تعمیرگاه ستوده ضروری است مشتریان گرامی نسبت به اخذ نوبت از طریق تماس با شماره ۴۴۲۲۲۲۶۹- ۰۲۱ اقدام فرمایند.
آدرس تعمیرگاه کرمان موتور گروه خودرویی ستوده کجاست؟
آدرس تعمیرگاه: تهران، اتوبان شیخ فضل الله نوری جنوب، بعد از خیایان چوب تراش، لاین کندرو
پذیرش خودروهای رزرو شده در تعمیرگاه در چه ساعتی انجام میشود؟
شنبه تا چهارشنبه ۳۰: ۷ لغایت ۱۷ و پنج شنبهها ۳۰: ۷ لغایت ۱۱ صبح
چرا انجام سرویسهای ادواری برای قرار گرفتن در شرایط گارانتی الزامی است؟
انجام سرویسهای ادواری خودرو به خصوص سرویس اولیه، برای ادامه گارانتی خودرو الزامی میباشد. عدم انجام سرویس اولیه خودرو مطابق با مطالب درج شده در دفترچه راهنمای مشتریان منجر به ابطال کامل گارانتی خودرو میگردد.
در صورت خروج خودرو از شرایط گارانتی (به دلیل عدم انجام سرویسهای دورهای) آیا امکان برگشت گارانتی وجود دارد؟
شرایط و مدت زمان دوره گارانتی کلیه محصولات شرکت کرمان موتور مطابق دفترچه راهنمای مشتریان میباشد و درصورت عدم رعایت مفاد مندرج، امکان برگشت گارانتی میسر نمیباشد.
آیا در زمانی که سفارشگذاری قطعات در زمان گارانتی انجام شده باشد و تأمین قطعه پس از پایان دوره گارانتی صورت پذیرد تعویض آن قطعه مشمول گارانتی میشود؟
مطابق ماده ۱۱ حمایت از حقوق مصرفکننده، در صورت داشتن تأییدیه از دفتر مرکزی شرکت خدمات و تجارت بم خودرو، تکمیل نمودن فرم کتبی این ماده توسط نمایندگی در زمان وقوع ایراد و تسلیم آن به مشتری، این امکان فراهم میباشد تا خودرو در اولین فرصت ممکن تحت شرایط گارانتی برای همان ایراد، رفع عیب گردد.